Koordinátor pro zahraničí
E- mail | katerina.palova@upol.cz |
Telefon | +420 585 633 531 |
Konzultační hodiny | viz rezervace termínu |
Pracovna | 2.24 |
Odborná profilace
Mgr. Kateřina Palová je studentkou postgraduálního studijního programu Pedagogická psychologie. V současné době se zabývá především problematikou sociálně-emocionálního učení u žáků na 1. stupni základních škol a zaváděním preventivního programu Druhý krok. Kromě toho se zajímá také o motivaci dobrovolníků k práci s dětmi a mládeží, zážitkovou pedagogiku či krizovou intervenci.
Mimo katedru pracuje jako školní psycholog na Fakultní základní škole dr. Milady Horákové a Mateřské škole Olomouc, Rožňavská 21, vedoucí dětského tábornického oddílu a člen správní rady Galénova nadačního fondu. Externě spolupracuje s volnočasovými organizacemi, lektoruje psychologická témata z oblasti školství a volného času.
Kateřina Palová je od 6/2016 frekventantkou Dlouhodobého sebezkušenostního výcviku pro práci s problémovými třídními kolektivy (NÚV) a od 9/2018 Na řešení orientovaného přístupu v poradenství a terapii (Dalet).
Výuka – pro studenty
- KPS/SPSP – okruhy + cvičení úkoly
- PCH/OPP2B – dotazník
- PCH/ZAPE – dotazník + zápočtové úkoly
- PCH/ZAPEN – dotazník + zápočtové úkoly
Výuka – předměty
- Interakční psychologický výcvik
- Zážitková pedagogika
- Odborná pedagogicko-psychologická praxe
- Patopsychologie dětí (spolupráce s dr. Šmahajovou)
- Pedagogicko-psychologické poradenství (spolupráce s dr. Smékalovou)
- Psychologie pro učitele – učitelská způsobilost (spolupráce s dr. Smékalovou)
Publikační činnost – odborná
- Seitl, M., Dočkalová, J., Dostál, D., Kolařík, M., Hasoňová, V., Palová, K., Fryštacká, K. (2018). Standardizace počtu odpovědí v Zulligerově testu: první krok při vývoji nového evidence-based systému. E-psychologie, 12(4), 1-15.
- Palová, K., Smékalová, E., Faastová, D., Chobotská, T. (2017). Program Druhý krok jako podpora tvořivosti a sebepojetí dětí mladšího školního věku. Psychologie a její kontexty, 8(2), 31-44.
- Smékalová, E., Palová, K. (2016). Sociálně-emocionální učení na českých školách a preventivní program Druhý krok. Adiktologie, 16(3), 246-254.
- Smékalová, E., Palová, K. (2016). Začátky práce s primárně preventivním programem Druhý krok v ČR. Škola v kontexte psychológie zdravia a pozitívnej psycholoógie. Sborník odborných příspěvků. Bratislava: Paneurópská vysoká škola.
- Palová, K., Kolařík, M. (2015). Motivace k mimoškolní práci s dětmi a mládeží. Paidagogos, 1(6), 57-67.
Publikační činnost – ostatní
- Palová, K. (2018). Stezka odvahy – opravdu učíme děti odvaze? Adam.cz.
- Palová, K. (2013). Hořet i za mokra. Adam.cz.