Řízení lidského kapitálu v interkulturním prostředí
Co student/absolvent zná:
Uplatňuje znalost faktu, že klíčovým zdrojem rozvoje společnosti jsou znalosti, resp. lidský kapitál
Popisuje odlišnosti evropské, americké a asijské firemní kultury
Zohledňuje kulturní rozdíly mezi představiteli rozdílných geografických oblastí při pracovních i osobních jednáních s představiteli různých kultur, resp. v mezinárodních prac. skupinách
Co student/absolvent umí:
Disponuje vyšším stupněm kulturní/interkulturní inteligence díky řešení a případových studií a týmových diskusích o nich.
Spolupracuje a komunikuje v interkulturních/ multikulturních týmech
Sylabus předmětu v PDF
Řízení lidských zdrojů 1
Co student/absolvent zná:
Popíše systém řízení lidských zdrojů
Uplatňuje jednotlivé součásti systému ŘLZ ve vzájemných souvislostech
Co student/absolvent umí:
Pracuje s misí, vizí a hodnotami firmy jako se základními východisky řízení lidských zdrojů
Pracuje efektivně v týmu znalostních pracovníků
Uplatňuje rozvinuté soft skills nutné pro týmovou práci
Efektivně komunikuje v pracovních situacích
Sylabus předmětu v PDF
Řízení lidských zdrojů 2
Co student/absolvent zná:
Uplatňuje principy celého systému řízení lidských zdrojů v malé firmě a jejich základní zákonné úpravy
Zohledňuje specifické charakteristiky znalostních pracovníků
Co student/absolvent umí:
V práci zohledňuje souvislosti společenského, ekonomického a technologického vývoje a potřeb globálního trhu práce
Efektivně spolupracuje a komunikuje v týmech znalostních pracovníků
Sylabus předmětu v PDF
Řízení virtuálních týmů
Co student/absolvent zná:
Orientuje se v trendech vývoje práce a spolupráce znalostních pracovníků
Umí vysvětlit principy a zásady komunikace a spolupráce ve virtuálním prostředí
Umí popsat principy vedení virtuálních týmů
Umí popsat základní teorii týmové práce a její modifikace ve virtuálním prostředí
Co student/absolvent umí:
Umí využívat virtuální tržiště práce
Dokáže spolupracovat a komunikovat ve virtuálních pracovních týmech
Je schopen eliminovat rizikové chování ve virtuálním prostředí
Umí nalézt a získat pracovní uplatnění ve virtuálním prostředí
Sylabus předmětu v PDF
Peněžní toky a finanční rozhodování
Co student/absolvent zná:
Porozumí struktuře a členění finančních procesů v podniku
Orientuje se v typech a fázích finančního rozhodování v podniku
Získá schopnost zohlednit vliv faktoru času a rizika při rozhodování o finančních procesech (investice, tržní ceny aktiv)
Porozumí principům majetkové a finanční stability podniku
Umí popsat základní principy a východiska pro sestavení operativních finančních plánů
Osvojí si metodologická východiska pro zpracování finanční analýzy podnikového subjektu a pro navržení postupu k rozdělení hospodářského výsledku
Co student/absolvent umí:
Dovede strukturovat členění a uplatnit informační výstupy finančních procesů v podnikové evidenci
Dokáže sestavit provozní peněžní tok a operativní platební kalendář
Umí zpracovat základní finanční analýzu malého podniku, identifikovat slabá místa a navrhnout opatření ke zlepšení stavu
Zvládne ovlivňovat tvorbu optimální kapitálové struktury firmy s cílem minimalizace nákladů
Na základě účetních výkazů a principů tvorby plánů dovede navrhnout krátkodobý finanční plán menšího podniku
Sylabus předmětu v PDF
Udržitelnost v podnikání
Co student/absolvent zná:
Orientuje se v trendech vývoje podniků směrem k udržitelnosti
Umí popsat principy udržitelného managementu podniku
Disponuje znalostmi z reálného prostředí podniků, získaných v případových studiích, řešených v hodinách
Co student/absolvent umí:
Pracuje s udržitelností jako způsobem rozvoje podniku
Dokáže vytvořit udržitelnou strategii rozvoje pro jakýkoliv podnik na trhu
Orientuje se v reálných strategiích udržitelnosti u podniků na trhu a dokáže odlišit výborné strategie od jiných
Zohledňuje udržitelné principy při své budoucí práci v podnikové sféře
Sylabus předmětu v PDF
Matematické metody řešení problémů
Co student/absolvent zná:
Znalost základních nástrojů pro podporu rozhodování (rozhodovací matice,stromy)
Znalost základních pravidel pro rozhodování za jistoty, rizika a neurčitosti
Znalost základních pojmů teorie fuzzy množin
Znalost základů jazykově orientovaných modelů (báze pravidel, přibližná dedukce)
Co student/absolvent umí:
Schopnost pracovat s neurčitým popisem reality (včetně slovního popisu)
Schopnost strukturovat a analyzovat rozhodovací situace (problémy)
Schopnost vytvořit jednoduchý model rozhodovací situace v software FuzzME
Schopnost formálně reprezentovat expertní znalosti
Schopnost pracovat s bázemi pravidel a odvozovat z nich závěry
Sylabus předmětu v PDF
Informační a komunikační technologie
Co student/absolvent zná:
Dokáže vysvětlit aktuální trendy v informačních a komunikačních technologiích (ICT)
Zná různé typy aplikací pro správu dat
Umí použít základní terminologii spojenou s ICT
Co student/absolvent umí:
Absolvent se umí vhodným způsobem prezentovat na sociálních sítích a webových stránkách, umí správně používat komunikační kanály, zejména pak e-mail
Je schopen týmové spolupráce, plánování a sebevzdělávání pomocí on-line nástrojů
Umí efektivně vyhledávat a třídit informace
Sylabus předmětu v PDF
Projektový management
Co student/absolvent zná:
Uplatňuje znalosti v metodologii IPMA projektové řízení
Popíše přístupy projektového řízení
Definuje projekt a jeho fáze, základní metody a nástroje
Popíše základní vlastnosti projektového manažera a formy řízení projektu
Co student/absolvent umí:
Sestaví plán projektu s využitím základních metod (Logický rámec, analýza stakeholderů, analýza rizik, WBS)
Používá SW na podporu plánování a řízení projektů (MS Project, OpenProj, aj.)
Je schopen týmové práce (vypracování projektové dokumentace ve skupině)
Sylabus předmětu v PDF
Systémy managementu
Co student/absolvent zná:
Je schopen pochopit principy, souvislosti a navrhovat implementace SM (QMS, EMS,OHSAS, ISMS)
Co student/absolvent umí:
Navrhne a sestaví plány auditů u různých SM
Je schopen provádět interní audity v mezinárodních standardech SM¨
Sylabus předmětu v PDF
Management – bezpečnost a rizika
Co student/absolvent zná:
Orientuje se v problematice celkové bezpečnosti managementu, resp. v jeho jednotlivých částech
Je schopen analyzovat a vyhodnocovat bezpečnostní rizika managementu
Co student/absolvent umí:
Navrhuje jak předcházet, eliminovat nebo přenášet rizika
Sylabus předmětu v PDF
Psychologie a výběr pracovníků/zaměstnanců
Co student/absolvent zná:
Detailně popíše základní pojmy a vztahy v oblasti získávání a výběru pracovníků
Definuje smysl plánování lidských zdrojů v organizaci
Vyjmenuje a popíše jednotlivé metody výběru pracovníků
Popíše proces získávání a výběru pracovníků
Vyjmenuje a popíše vybrané psychodiagnostické metody
Co student/absolvent umí:
Připraví životopis a motivační dopis
Prezentuje sebe v rámci výběrového pohovoru (role play)
Hodnotí uchazeče v rámci výběrového pohovoru
Sestaví AC dle požadavků klienta
Sylabus předmětu v PDF
Manažerská psychologie 1
Co student/absolvent zná:
Definuje základní pojmy manažerské psychologie, školy manažerského myšlení a jednání
Popíše základní principy přístupu k osobnosti manažera a výkonové motivace
Popíše struktury a typický obsah manažerské práce
Co student/absolvent umí:
Demonstruje schopnost sebepoznávání, sebemonitoring, poznávání druhých
Prezentuje komunikační dovednosti a prezentační
Sylabus předmětu v PDF
Ekonomická psychologie
Co student/absolvent zná:
Vyjmenuje a definuje základní ekonomické školy
Popíše a vysvětlí základní ekonomické zákony
Definuje základy behaviorální ekonomie
Popíše základní principy ekonomické psychologie
Co student/absolvent umí:
Projeví kritické myšlení v oblasti posuzování psychologických fenoménů v oblasti ekonomických teorií
Sylabus předmětu v PDF
Manažerská psychologie 2
Co student/absolvent zná:
Seznámí se s různými typy podniků a vztažnými aplikacemi manažerské psychologie
Co student/absolvent umí:
Dokáže kriticky přemýšlet nad vizí založení firmy a kritických faktorech úspěchu
Dokáže formulovat poslání a vizi firmy
Dokáže kriticky přemýšlet a argumentovat v oblasti řízení lidských zdrojů v malé firmě – oblast vedení motivace, výběru zaměstnanců aj
Dokáže připravit realistický podnikatelský záměr pro zahájení podnikání v Olomouckém regionu
Sylabus předmětu v PDF
Organizační kultura
Co student/absolvent zná:
Definuje hlavní i odvozené pojmy organizační kultury
Popisuje složky a úrovně organizační kultury
Popisuje dynamické hledisko organizační kultury
Vyjmenovává a vysvětluje hlavní teorie organizační kultury včetně diagnostických
Co student/absolvent umí:
Stanovuje vhodný design pro výzkum organizační kultury
Provádí výzkum organizační kultury
Interpretuje zjištění o organizačních hodnotách návycích, praktikách apod.
Sylabus předmětu v PDF
Work life balance
Co student/absolvent zná:
Zná možnosti, jak je možné slaďovat pracovní a osobní život- a to na úrovni osobní, společenské i organizační
Je si vědom dilemat, která při slaďování mohou nastat (v různých etapách života a na různých pracovních pozicích)
Je si vědom, které typy práce by pro něj nejspíše byly vhodné
Zná možnosti jak vydělat peníze; Zná typy úvazků a jejich výhody a nevýhody organizace
Co student/absolvent umí:
Umí slaďovat pracovní a osobní život
Umí efektivně využívat pracovní čas
Umí „přepnout“ mezi pracovním a nepracovním časem
Je schopen navrhnout systémové změny vedoucí k lepší kvalitě života pracovníků
Sylabus předmětu v PDF
Myšlení a rozhodování v praxi
Co student/absolvent zná:
Ví, jak lidé přemýšlí a rozhodují se (iracionální a racionální složky)
Zná slabá místa svého přemýšlení a rozhodování
Ví, jak jednoduché je nacházet v životě kauzalitu (nenechá se „napálit“ lacinými příběhy)
Chápe jak pracovat s rizikem, jistotou a nejistotou
Co student/absolvent umí:
Umí rozpoznat manipulaci a bránit se jí
Je schopen se efektivněji rozhodovat (a to i za nedostatku informací)
Rozpozná možná zkreslení, která ovlivňují přemýšlení a zejména pak rozhodování
Je schopen podstupovat „přiměřené“ riziko v případech možného vysokého zisku (nejen finančního)
Sylabus předmětu v PDF
Self management 1
Co student/absolvent zná:
Naučí se a zná metody sebehodnocení
Seznámí se s principy sebemonitoringu
Mapuje a poznává vlastní kompetence
Porozumí potřebám a možnostem dalšího profesního růstu
Co student/absolvent umí:
Prohlubuje vlastní sebepoznávání
Umí uplatnit prvky sebeřízení
Zdokonaluje vlastní sebeuplatnění
Sylabus předmětu v PDF
Self management 2
Co student/absolvent zná:
Rozumí principům a podstatě emocionálních procesů
Je teoreticky vybaven znalostmi rozdílných konceptů inteligence (emoční, sociální aj.)
Je obeznámen se základy teorie komunikace
Co student/absolvent umí:
Umí rozpoznat manipulaci a bránit se jí
Je schopen se efektivněji rozhodovat (a to i za nedostatku informací)
Rozpozná možná zkreslení, která ovlivňují přemýšlení a zejména pak rozhodování
Je schopen podstupovat „přiměřené“ riziko v případech možného vysokého zisku (nejen finančního)
Sylabus předmětu v PDF
Kurz Manažerská a ekonomická psychologie
Chtěli byste se zdokonalit v těchto oblastech?
schopnost vedení druhých lidí i sebe sama,
orientace v aplikovaném marketingu, managementu, ekonomii a psychologii,
řešení problémových situací,
umění prezentace a argumentace,
přehled o současných IT a komunikačních technologiích.
Ano? Pak je kurz Manažerská a ekonomická psychologie právě pro Vás. Kurz představuje základ manažerského vzdělání a je určen pro studující všech oborů, stejně tak jako pro nestudující, kteří chtějí zvýšit své šance uplatnění na trhu práce. Kurz neformálně nazýváme „MBA“. MBA je v uvozovkách, neboť nejde o MBA program, ale o kurz, který se náplní částečně podobá MBA studiu.
Informace o postupném ukončení kurzu CŽV Manažerská a ekonomická psychologie:
1) Kurz Manažerská a ekonomická psychologie již nepřijímá nové účastníky. Bylo rozhodnuto, že kurz bude postupně ukončen a to ke konci akademického roku 2018/2019 (na konci letního semestru) pro studenty denního studia i pro kombinované studenty a externisty.
2) Všem účastníkům, včetně těch, kteří nastoupili v září 2017, bude umožněno kurz dokončit. Možnost dokončení je garantována do konce LS 2018/2019.
3) Pro splnění kurzu je nutné absolvovat 14 předmětů a to do konce akademického roku 2018/2019 (tzn. do konce letního semestru). Po tomto datu již nebude možné kurz dokončit a získat certifikát CŽV. Výjimkou jsou pouze studenti denního studia. Těmto studentům bude v individuálních případech umožněno i o něco pozdější dokončení kurzu včetně získání certifikátu (zdali tato možnost trvá se informujte aktuálně na CŽV u paní B. Čačkovićové).
4) Doporučujeme si zapsat maximum předmětů co nejdříve. Pozor! Některé předměty se vypisují jednou za 2 roky (např. předměty pro kombinované studenty a externisty Ekonomická psychologie či Projektový management nebudou vypsány v LS 2017/2018, ale až v LS 2018/2019).
5) Po získání 14 předmětů (včetně závěrečné online zkoušky pro novější účastníky) vystaví CŽV certifikát o úspěšném absolvování kurzu.
Vznik tohoto kurzu byl podpořen grantem CZ.1.07/2.200/28.0138 – Modularizace manažerského a psychologického vzdělávání na Univerzitě Palackého v Olomouci cestou inovace a propojení ekonomických a psychologických studijních programů.