Řízení lidského kapitálu v interkulturním prostředí
Co student/absolvent zná:
- Uplatňuje znalost faktu, že klíčovým zdrojem rozvoje společnosti jsou znalosti, resp. lidský kapitál
- Popisuje odlišnosti evropské, americké a asijské firemní kultury
- Zohledňuje kulturní rozdíly mezi představiteli rozdílných geografických oblastí při pracovních i osobních jednáních s představiteli různých kultur, resp. v mezinárodních prac. skupinách
Co student/absolvent umí:
- Disponuje vyšším stupněm kulturní/interkulturní inteligence díky řešení a případových studií a týmových diskusích o nich.
- Spolupracuje a komunikuje v interkulturních/ multikulturních týmech
Řízení lidských zdrojů 1
Co student/absolvent zná:
- Popíše systém řízení lidských zdrojů
- Uplatňuje jednotlivé součásti systému ŘLZ ve vzájemných souvislostech
Co student/absolvent umí:
- Pracuje s misí, vizí a hodnotami firmy jako se základními východisky řízení lidských zdrojů
- Pracuje efektivně v týmu znalostních pracovníků
- Uplatňuje rozvinuté soft skills nutné pro týmovou práci
- Efektivně komunikuje v pracovních situacích
Řízení lidských zdrojů 2
Co student/absolvent zná:
- Uplatňuje principy celého systému řízení lidských zdrojů v malé firmě a jejich základní zákonné úpravy
- Zohledňuje specifické charakteristiky znalostních pracovníků
Co student/absolvent umí:
- V práci zohledňuje souvislosti společenského, ekonomického a technologického vývoje a potřeb globálního trhu práce
- Efektivně spolupracuje a komunikuje v týmech znalostních pracovníků
Řízení virtuálních týmů
Co student/absolvent zná:
- Orientuje se v trendech vývoje práce a spolupráce znalostních pracovníků
- Umí vysvětlit principy a zásady komunikace a spolupráce ve virtuálním prostředí
- Umí popsat principy vedení virtuálních týmů
- Umí popsat základní teorii týmové práce a její modifikace ve virtuálním prostředí
Co student/absolvent umí:
- Umí využívat virtuální tržiště práce
- Dokáže spolupracovat a komunikovat ve virtuálních pracovních týmech
- Je schopen eliminovat rizikové chování ve virtuálním prostředí
- Umí nalézt a získat pracovní uplatnění ve virtuálním prostředí
Peněžní toky a finanční rozhodování
Co student/absolvent zná:
- Porozumí struktuře a členění finančních procesů v podniku
- Orientuje se v typech a fázích finančního rozhodování v podniku
- Získá schopnost zohlednit vliv faktoru času a rizika při rozhodování o finančních procesech (investice, tržní ceny aktiv)
- Porozumí principům majetkové a finanční stability podniku
- Umí popsat základní principy a východiska pro sestavení operativních finančních plánů
- Osvojí si metodologická východiska pro zpracování finanční analýzy podnikového subjektu a pro navržení postupu k rozdělení hospodářského výsledku
Co student/absolvent umí:
- Dovede strukturovat členění a uplatnit informační výstupy finančních procesů v podnikové evidenci
- Dokáže sestavit provozní peněžní tok a operativní platební kalendář
- Umí zpracovat základní finanční analýzu malého podniku, identifikovat slabá místa a navrhnout opatření ke zlepšení stavu
- Zvládne ovlivňovat tvorbu optimální kapitálové struktury firmy s cílem minimalizace nákladů
- Na základě účetních výkazů a principů tvorby plánů dovede navrhnout krátkodobý finanční plán menšího podniku
Udržitelnost v podnikání
Co student/absolvent zná:
- Orientuje se v trendech vývoje podniků směrem k udržitelnosti
- Umí popsat principy udržitelného managementu podniku
- Disponuje znalostmi z reálného prostředí podniků, získaných v případových studiích, řešených v hodinách
Co student/absolvent umí:
- Pracuje s udržitelností jako způsobem rozvoje podniku
- Dokáže vytvořit udržitelnou strategii rozvoje pro jakýkoliv podnik na trhu
- Orientuje se v reálných strategiích udržitelnosti u podniků na trhu a dokáže odlišit výborné strategie od jiných
- Zohledňuje udržitelné principy při své budoucí práci v podnikové sféře
Matematické metody řešení problémů
Co student/absolvent zná:
- Znalost základních nástrojů pro podporu rozhodování (rozhodovací matice,stromy)
- Znalost základních pravidel pro rozhodování za jistoty, rizika a neurčitosti
- Znalost základních pojmů teorie fuzzy množin
- Znalost základů jazykově orientovaných modelů (báze pravidel, přibližná dedukce)
Co student/absolvent umí:
- Schopnost pracovat s neurčitým popisem reality (včetně slovního popisu)
- Schopnost strukturovat a analyzovat rozhodovací situace (problémy)
- Schopnost vytvořit jednoduchý model rozhodovací situace v software FuzzME
- Schopnost formálně reprezentovat expertní znalosti
- Schopnost pracovat s bázemi pravidel a odvozovat z nich závěry
Informační a komunikační technologie
Co student/absolvent zná:
- Dokáže vysvětlit aktuální trendy v informačních a komunikačních technologiích (ICT)
- Zná různé typy aplikací pro správu dat
- Umí použít základní terminologii spojenou s ICT
Co student/absolvent umí:
- Absolvent se umí vhodným způsobem prezentovat na sociálních sítích a webových stránkách, umí správně používat komunikační kanály, zejména pak e-mail
- Je schopen týmové spolupráce, plánování a sebevzdělávání pomocí on-line nástrojů
- Umí efektivně vyhledávat a třídit informace
Projektový management
Co student/absolvent zná:
- Uplatňuje znalosti v metodologii IPMA projektové řízení
- Popíše přístupy projektového řízení
- Definuje projekt a jeho fáze, základní metody a nástroje
- Popíše základní vlastnosti projektového manažera a formy řízení projektu
Co student/absolvent umí:
- Sestaví plán projektu s využitím základních metod (Logický rámec, analýza stakeholderů, analýza rizik, WBS)
- Používá SW na podporu plánování a řízení projektů (MS Project, OpenProj, aj.)
- Je schopen týmové práce (vypracování projektové dokumentace ve skupině)
Systémy managementu
Co student/absolvent zná:
- Je schopen pochopit principy, souvislosti a navrhovat implementace SM (QMS, EMS,OHSAS, ISMS)
Co student/absolvent umí:
- Navrhne a sestaví plány auditů u různých SM
- Je schopen provádět interní audity v mezinárodních standardech SM¨
Management – bezpečnost a rizika
Co student/absolvent zná:
- Orientuje se v problematice celkové bezpečnosti managementu, resp. v jeho jednotlivých částech
- Je schopen analyzovat a vyhodnocovat bezpečnostní rizika managementu
Co student/absolvent umí:
- Navrhuje jak předcházet, eliminovat nebo přenášet rizika
Psychologie a výběr pracovníků/zaměstnanců
Co student/absolvent zná:
- Detailně popíše základní pojmy a vztahy v oblasti získávání a výběru pracovníků
- Definuje smysl plánování lidských zdrojů v organizaci
- Vyjmenuje a popíše jednotlivé metody výběru pracovníků
- Popíše proces získávání a výběru pracovníků
- Vyjmenuje a popíše vybrané psychodiagnostické metody
Co student/absolvent umí:
- Připraví životopis a motivační dopis
- Prezentuje sebe v rámci výběrového pohovoru (role play)
- Hodnotí uchazeče v rámci výběrového pohovoru
- Sestaví AC dle požadavků klienta
Manažerská psychologie 1
Co student/absolvent zná:
- Definuje základní pojmy manažerské psychologie, školy manažerského myšlení a jednání
- Popíše základní principy přístupu k osobnosti manažera a výkonové motivace
- Popíše struktury a typický obsah manažerské práce
Co student/absolvent umí:
- Demonstruje schopnost sebepoznávání, sebemonitoring, poznávání druhých
- Prezentuje komunikační dovednosti a prezentační
Ekonomická psychologie
Co student/absolvent zná:
- Vyjmenuje a definuje základní ekonomické školy
- Popíše a vysvětlí základní ekonomické zákony
- Definuje základy behaviorální ekonomie
- Popíše základní principy ekonomické psychologie
Co student/absolvent umí:
- Projeví kritické myšlení v oblasti posuzování psychologických fenoménů v oblasti ekonomických teorií
Manažerská psychologie 2
Co student/absolvent zná:
- Seznámí se s různými typy podniků a vztažnými aplikacemi manažerské psychologie
Co student/absolvent umí:
- Dokáže kriticky přemýšlet nad vizí založení firmy a kritických faktorech úspěchu
- Dokáže formulovat poslání a vizi firmy
- Dokáže kriticky přemýšlet a argumentovat v oblasti řízení lidských zdrojů v malé firmě – oblast vedení motivace, výběru zaměstnanců aj
- Dokáže připravit realistický podnikatelský záměr pro zahájení podnikání v Olomouckém regionu
Organizační kultura
Co student/absolvent zná:
- Definuje hlavní i odvozené pojmy organizační kultury
- Popisuje složky a úrovně organizační kultury
- Popisuje dynamické hledisko organizační kultury
- Vyjmenovává a vysvětluje hlavní teorie organizační kultury včetně diagnostických
Co student/absolvent umí:
- Stanovuje vhodný design pro výzkum organizační kultury
- Provádí výzkum organizační kultury
- Interpretuje zjištění o organizačních hodnotách návycích, praktikách apod.
Work life balance
Co student/absolvent zná:
- Zná možnosti, jak je možné slaďovat pracovní a osobní život- a to na úrovni osobní, společenské i organizační
- Je si vědom dilemat, která při slaďování mohou nastat (v různých etapách života a na různých pracovních pozicích)
- Je si vědom, které typy práce by pro něj nejspíše byly vhodné
- Zná možnosti jak vydělat peníze; Zná typy úvazků a jejich výhody a nevýhody organizace
Co student/absolvent umí:
- Umí slaďovat pracovní a osobní život
- Umí efektivně využívat pracovní čas
- Umí „přepnout“ mezi pracovním a nepracovním časem
- Je schopen navrhnout systémové změny vedoucí k lepší kvalitě života pracovníků
Myšlení a rozhodování v praxi
Co student/absolvent zná:
- Ví, jak lidé přemýšlí a rozhodují se (iracionální a racionální složky)
- Zná slabá místa svého přemýšlení a rozhodování
- Ví, jak jednoduché je nacházet v životě kauzalitu (nenechá se „napálit“ lacinými příběhy)
- Chápe jak pracovat s rizikem, jistotou a nejistotou
Co student/absolvent umí:
- Umí rozpoznat manipulaci a bránit se jí
- Je schopen se efektivněji rozhodovat (a to i za nedostatku informací)
- Rozpozná možná zkreslení, která ovlivňují přemýšlení a zejména pak rozhodování
- Je schopen podstupovat „přiměřené“ riziko v případech možného vysokého zisku (nejen finančního)
Self management 1
Co student/absolvent zná:
- Naučí se a zná metody sebehodnocení
- Seznámí se s principy sebemonitoringu
- Mapuje a poznává vlastní kompetence
- Porozumí potřebám a možnostem dalšího profesního růstu
Co student/absolvent umí:
- Prohlubuje vlastní sebepoznávání
- Umí uplatnit prvky sebeřízení
- Zdokonaluje vlastní sebeuplatnění
Self management 2
Co student/absolvent zná:
- Rozumí principům a podstatě emocionálních procesů
- Je teoreticky vybaven znalostmi rozdílných konceptů inteligence (emoční, sociální aj.)
- Je obeznámen se základy teorie komunikace
Co student/absolvent umí:
- Umí rozpoznat manipulaci a bránit se jí
- Je schopen se efektivněji rozhodovat (a to i za nedostatku informací)
- Rozpozná možná zkreslení, která ovlivňují přemýšlení a zejména pak rozhodování
- Je schopen podstupovat „přiměřené“ riziko v případech možného vysokého zisku (nejen finančního)
Sorry, this entry is only available in Czech.